?افزايش چشمگير فروش ساعت هاي هوشمند در سال 2020 ميلادي
?
ساعت هاي هوشمند، ايربادزها و دستبند هاي سلامت که از جمله تجهيزات پوشيدني هوشمند شناخته ميشوند در سال 2020 متقاضي بيشتري نسبت به سالهاي قبل داشته است. بر اين اساس برند اپل توانسته است در سال 2020 ميلادي با افزايش 28?4 درصدي ساعت هاي هوشمند خود، سهم خود در اين بازار را به 34?1 درصد برساند.
آمار منتشر شده توسط سازمان IDC يا سازمان بينالمللي دادهها نشان ميدهد که در سه ماهه چهارم سال 2020 ميلادي خريد و فروش ساعت هاي هوشمند و تجهيزات پوشيدني در سراسر جهان با افزايش 27?2 درصدي نسبت به دوره زماني مشابه در سال 2019 مواجه شده است.
اين دادهها و آمار نشان ميدهد که سهم برند اپل از بازار در فروش ساعت هاي هوشمند در جهان در اين بازه زماني چيزي در حدود 36?2 درصد بوده است. برند شيائومي بعد از اپل با در اختيار داشتن سهم کمتري از بازار نسبت به اپل در جايگاه دوم قرار گرفته است.
جالب است بدانيد که برند سامسونگ که دومين توليد کننده گوشي هاي هوشمند در بازار است، بعد از برند شيائومي در جايگاه سوم فروش تجهيزات پوشيدني هوشمند از جمله ساعت هاي هوشمند در 3 ماهه چهارم سال 2020 ميلادي قرار گرفته است.
بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط شرکت بينالمللي دادهها يا IDC همهگيري ويروس کرونا و اعمال محدوديتهاي مختلف و همچنين تغيير در وضعيت کاري کارمندان از جمله دورکاري باعث شده است که فروش تجهيزات هوشمند پوشيدني در اين بازه زماني به طور قابل توجهي افزايش يابد.
تجهيزات هوشمند پوشيدني که در اين مطالعه و آمارگيري مورد توجه قرار گرفته اند عبارتاند از ايرپادها، ساعت هاي هوشمند و دستبند هاي سلامت.
بر اساس آخرين آمار منتشر شده توسط شرکت بينالمللي دادهها، در سه ماهه چهارم سال 2020 ميلادي ميزان تعداد تجهيزات هوشمند پوشيدني از جمله ساعت هاي هوشمندي که توسط همه برندهاي توليد کننده اين تجهيزات به فروش رسيده است، در حدود 153?5 ميليون دستگاه بوده است.
به طور کلي در طول 12 ماه سال 2020 ميلادي در حدود 444?7 ميليون دستگاه به صورت جهاني به فروش رسيده است که نسبت به همين دوره زماني در سال 2019 ميلادي در حدود 28?4 درصد افزايش يافته است.
شرکت بينالمللي دادهها گفته است که قيمت کمتر، توليد بيشتر و توصيه به تمرکز بيشتر بر روي سلامت فردي از جمله دلايلي هستند که باعث شده تا فروش اين تجهيزات در سراسر جهان افزايش يابد و کاربران بيشتر تمايل به داشتن اين محصولات داشته باشند.
بر اساس اين مار و گزارشهاي وابسته به آن به دليل کمبود دستگاههاي نيمه هادي که در دستبند هاي سلامت مورد استفاده قرار ميگيرند، برندهاي توليد کننده اين تجهيزات نتوانسته اند تعداد محصول زيادي را توليد کنند و در نتيجه سهم اين تجهيزات در ميان ساير وسايل پوشيدني هوشمند از جمله ساعت هاي هوشمند چيزي در حدود 11?5 درصد در سه ماهه چهارم سال 2020 ميلادي بوده است که اين ميزان بسيار کم و با کاهش 17?8 درصدي نسبت به بازه مشابه در سال 2019 ميلادي مواجه بوده است.
در محموله بارهاي تجهيزات پوشيدني هوشمند سهم ايرپادها و ايربادزها و به طور کلي تجهيزاتي که با استفاده از آنها ميتوان با دستيارهاي صوتي ارتباط برقرار کرد چيزي در حدود 64?2 درصد بوده است. اما ساعت هاي هوشمند در اين محمولههاي جابجا شده و به خريد و فروش رسيده در سه ماهه چهارم سال 2020 ميلادي چيزي در حدود 24?1 درصد بوده است.
آمار منتشر شده توسط شرکت بينالمللي داده يا IDC در خصوص خريد و فروش تجهيزات هوشمند پوشيدني براي هر برند نشان ميدهد که برند اپل توانسته است در سه ماهه چهارم سال 2020 ميلادي در حدود 36?2 درصد از سهم بازار را با فروش 55?6 ميليون دستگاه از آن خود کند.
فروش ساعت هاي هوشمند اپل با مدلهاي سري 6، اپل واچ سري SE و اپل واچ سري 3 در سه ماهه چهارم سال 2020 ميلادي با افزايش 45?6 درصدي مواجه بوده است که ميزان قابل تأمل و قابل ملاحظهاي است.
برند شيائومي توانسته در سه ماهه چهارم سال 2020 ميلادي در حدود 13?5 ميليون دستگاه از تجهيزات پوشيدني هوشمند خود را به فروش برساند و در حدود 8?8 سهم بازار را از آن خود کند.
برند سامسونگ به عنوان سومين برند پر فروش تجهيزات هوشمند پوشيدني با فروش 13 ميليون دستگاه پوشيدني هوشمند از جمله ساعت هاي هوشمند، در حدود 8?5 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.
برند هوآوي با فروش 10?2 ميليون دستگاه و در دست داشتن 6?7 درصد از سهم بازار و برند Boat که يکي از برندهاي معتبر هندي در زمينه توليد تجهيزات پوشيدني هوشمند است، با فروش 5?4 دستگاه و در اختيار داشتن 3?5 درصد از سهم بازار به ترتيب در ردههاي بعدي قرار دارند.
با نگاهي به دادههاي منتشر شده توسط IDC ميتوان گفت که در سال 2020 ميلادي اپل با فروش 151?4 ميليون دستگاه هوشمند از جمله ساعت هاي هوشمند و در اختيار داشتن 34?1 درصد از سهم بازار در جايگاه اول جدول برندهاي پر فروش تجهيزات هوشمند ديجيتال قرار گرفته است.
بعد از اپل، برند شيائومي با فروش 50?7 ميليون دستگاه هوشمند و در اختيار داشتن 11?4 درصد از سهم بازار در جايگاه دوم، برند هوآوي با فروش 43?5 ميليون دستگاه هوشمند پوشيدني و در اختيار داشتن 9?8 درصد از سهم بازار در جايگاه سوم و برند سامسونگ با فروش 40 ميليون دستگاه هوشمند پوشيدني و در اختيار داشتن 9 درصد از سهم بازار در جايگاه چهارم اين جدول قرار گرفتهاند.
در ابتداي ماه مارچ سال 2021 ميلادي، شرکت بينالمللي دادهها يا IDC در خصوص فروش تجهيزات هوشمند پوشيدني که ساعت هاي هوشمند نيز در ميان آنها قرار دارند، توسط برندهاي هندي اعلام کرده بود که در برندهاي هندي در سال 2020 توانستهاند از 141?3 درصد از سهم بازار اين تجهيزات را به خود اختصاص دهند و همين مسئله باعث شده است تا کشور هند در بين 20 شکور برتر توليد کننده تجهيزات هوشمند پوشيدني قرار بگيرد و سهم اين کشور در بازار جهاني اين تجهيزات هوشمند نسبت به سال 2019 ميلادي 3 برابر بيشتر شود.
ادامه مطلب
.
.
.
.
رشد 38 درصدي توليد لوازم خانگي در 11ماهه امسال
انواع مدل ميز تلويزيون ديواري ساده و شيک
?
اپل و سامسونگ لنزهاي پريسکوپي دوربين آيفون 13 را ميسازند
هدفون بي سيم جي بي ال در رقابت تنگاتنگ با ايرپاد هاي اپل
رونمايي اپل از سنسور اثر انگشت اپتيکال در گوشي آيفون 13
اندازه گيري قند خون با ساعت هوشمند سامسونگ و اپل
برترين گجتهاي هوشمند ورزشي و سلامتگجت, تلفن همراه, اپليکيشن, هوش
هوشمند ,تجهيزات ,پوشيدني ,سال ,ساعت ,سهم ,ساعت هاي ,سال 2020 ,هاي هوشمند ,2020 ميلادي ,در حدود ,تجهيزات هوشمند پوشيدني ,تجهيزات پوشيدني هوشمند ,فروش تجهيزات هوشمند ,ميليون دستگاه هوشمند
درباره این سایت